tisdag 30 januari 2007

Denna dag som är idag

Ojojoj vilken trötthet som överföll mig helt plötsligt som en blixt från klar himmel. Idag är det mest spektakulära som skett att jag ätit rosa soppa tillagad av daniel. Lite suspekt men väldigt god. Den rosa färgen fick den av rödkål. Det är ju inte varje dag man äter rosa soppa.

Annars så har dagen flytit på som så många dagar gör. Jag har lärt mig mer om organiska molekyler. Dessa fantastiska föreningar som är livets byggstenar. Jag blir mer och mer fascinerad av hur mycket det finns att veta om dessa och hur fantastiskt det är att bara en liten vridning av molekylen ger den helt andra egenskaper än den hade innan. Imorgon ska jag på studiebesök till absolut vodka fabriken. Fantastiskt! Jag kan knappt bärga mig.

1 kommentar:

Elin sa...

Rosa soppan var konstig. Fast hummosen var ännu konstigare. Konstigt men gott!