onsdag 24 januari 2007

Nyfiken i huset

Lax i ugn, med fänkål, paprika och rosmarin. Kokt matvete och marinerade kikärter till. Min lunchlåda idag tisdagen den 24:e januari 2007. Utsökt. Ett rött äpple efteråt, nej två, de var ju så små och goda. Sådär vita och fasta i köttet ni vet, krispiga som vattenkastanj. Hörs det när jag tuggar? Det finns tre mikrovågsugnar i personalrummet på plan fyra, kaffe i termos, ekologiska teer och sjukt många fler koppar än glas och tallrikar. Någon skrattade åt det och sa att det var typiskt. Ganska gemytligt och allt är rent och ljust. Tjejen i receptionen är från ManPower. Vem kokar kaffet, tömmer diskmaskinen och min returpapperskorg? Har jag fel arbetstider för att någonsin få veta? Återkommer med besked.

Min ganska komplicerade telefon räknar allt verkar det som. Längd på samtal, antal röstmeddelanden (även avlyssnade) och antal samtal totalt. Varför?

Och HUR ska man bli av med alla sina tusentals visitkort? Ska man kasta dem från taket som flygblad eller hur gör folk egentligen för att bli av med dem? (Kanhända jag inte behöver gräma mig över det tredje veckan på jobbet)

Jag ska sluta vid 15.30 idag men hinner nog inte någon utställning, bara en vända på stan. Snö gör sig verkligen inte i storstadsmiljöer, det var vackert en väldigt kort stund innan bilarna började röra på sig. Tacka vet jag Albyberget!

1 kommentar:

annes sa...

matlåda är det bästa som finns