tisdag 6 mars 2007

Osammanhängande

Det är spännande att ifrågasätta sig själv. Att undra över hur tankarna kommer fram, eller handlingarna för den delen.

Funderar lite på att åka in till Lund för att lyssna på Tiina, men varför?
  • För att undvika att behöva studera mer idag efter att läst ett kapitel om mind-body dualism utan att riktigt förstå hänvisningarna samtidigt som jag skulle vilja kalla mig agnostisk i frågan.
  • Det kanske kan ge idéer
  • För att det kommer att göra det möjligt att träffa vänner och om lyckan riktigt skiner kasnke äta pizza på mårtens i goda vänners lag
  • Jag kan ju läsa lite till på bussen
  • För att faktiskt lyssna på Tiina, kanske t o m drifta mig till att fråga något.

Dagens tips: Hoppa i medvind, det gör skillnad

power to the people, fuck tha police, love is all around

4 kommentarer:

JOANNA sa...

Vi har en workshop med en brittisk arkitekt denna veckan. Han uppmanade oss "to question everything", alltså inte bara sig själv, Andreas.

Så, en duktig elev som jag är, skrev jag mig en liten att-göra-lista:
- köpa mjölk
- boka tvättid
- ifrågasätta allt

Hur går det för dig, med ifrågasättandet alltså?

annes sa...

JOANNA DET är den bästa listan som finns.

Lisa sa...

jag måste minnas den

Anonym sa...

Ifrågasättandet är alltid närvarande. Tacksam för de två andra punkterna, det är de som ska fixa ordning i tillvaron. Tänker att den gäller minst veckan ut.