onsdag 4 april 2007

några viktiga grejer

  • se alla charlie kaufmanfilmer.

  • storebror ser dig. jag lyssnar väldigt mycket på vad folk pratar om. på tunnelbanan, på lunchställen, torget, cafén. jag är förvisso inte storebror men jag skrattar och förfäras en del. besvärligast är all enkelriktad kommunikation i grupper. alla som fyller tystnaden och pratar parallellt och det är bara jag som lyssnar. och de vill ju bli lyssnade på, det måste vara poängen? jag kanske ska ge mig till känna. säga JA den där läraren verkar faktiskt dum i huvudet och jo jag tror det är helt rätt att satsa på öppen tå.
  • du är vad du har och vad du älskar och inte vad som kan hända älskar dig. allt du känner är hela poängen och din kärlek räcker längre än vad du tror. och ingenting försvinner, allt finns kvar, alltså är du rik för en del av dig kan inte bli dålig. om du går åt fel håll så vet du det och då måste du minnas att varje sekund är ett vägskäl och du vet aldrig vilken som är din sista. älska älska älska och gör det kraftfullt och impulsivt, det bästa livet, wuthering heights på högsta volym i kvällssol, en hjälpsam hand i affären, det perfekta kaffet. its not to late to love, det finns så många runt omkring dig. se dem.
  • pynta inte ditt hus fult bara för att det är påsk. fast gå gärna på häxmiddag med den äldre generationen kvinnor, den andra generationen (i min tideräkning). de kan lära dig mycket.
Hoppas på att återkomma med en hyllning till KRAMEN. har många bilder på folk som kramas. vill ni det? annars; peace out, ha en fin långhelg, imorgon åker jag till blekinge och sen till småland utan s på slutet. love love love love shine a light in every corner of my heart.

1 kommentar:

Elsa sa...

Åh Lisa! Kärlek!