fredag 25 maj 2007

Vuxenpoäng

På sidan www.vuxenpoang.com kan du om du tillhör en priviligierad och normativ (köpstark) klass mäta dina vuxenpoäng, din mentala ålder. Jag och Andreas fick svaren svart på vitt; Jag är egentligen 32 år och Andreas 19 år. Hade vi fått kryssa i "Ja, minibuss" på frågan om man har bil hade man ju såklart varit hemskt glad och lite äldre. Snart så... Vi kan snabbt konstatera att vi har mycket kvar att lära för att ligga bättre i fas. Jag måste bl.a. säga upp mig, Andreas måste sluta säga "usch hellre saft" när folk försöker bjuda honom på kaffe.

Jag vet ganska exakt vad jag föll på (sillen, tidningen, jobbet, rödvinet) men inte helt vad det var som reducerade Andreas ålder så drastiskt. Han får själv förklara sig. Jag ska jobba vidare, snart är det helg och då får man gå hem och testa sin mjölkvisp efter Friskis och Svettis.

HEJ TRETTIOÅRIG KULTURARBETARE I STOCKHOLMSOMRÅDET SKA VI HOOKA UPP? DU OCH JAG, LITE OST OCH VIN INNAN TEATERN?

4 kommentarer:

sarathyra sa...

jag blev 31,7 år. åh, typiskt...

JOANNA sa...

Din vuxenpoäng är: 13

Din ålder borde vara 23.9

Ojdå, ditt test visar att du måste tagga ner lite. Du är lite för mogen för din ålder. Kanske dags att sluta använda ICA-kortet eller sälja bilen? eller varför inte beställa en resa till Kos?

fian sa...

16,4 vuxenpoäng (trots att jag bor med mamma och pappa) vilket ger mig en ålder som borde vara 30.

jaja. jag tycker det är skönt att vara normal och förutsägbar.

Lisa sa...

fia älskling jag saknar dig så