måndag 4 juni 2007

nu är det juni

när jag har mycket ensamtid i stockholm så läser jag mycket nyheter. inte läsa som i läsa kanske, jag har ju böcker för sånt där, att försvinna in i, men jag registrerar. nästan varje dag punkt.se, city, metro och dn i pappersform. aftonbladet.se, expressen.se, sydsvenskan.se, blt.se (!), yelah.net på nätet + en massa andra sidor med mer eller mindre dagsaktuellt innehåll. web-loggar (bloggar kallas de ju) och olika forum.

(dagsformen kan bestämmas av hur man mår när man går av tunnelbanan vid slussen, efter att ha hunnit skumma ovan nämna papperstidningar. att vid slussen vara ilsken, provocerad, ledsen och i viss mån road kan ju inte betraktas som annat än hälsotecken. vissa dar finner man sig själv inte alls uppgiven eller knäckt utan snarare onåbar, härdad, snuddar vid likgiltig och blir inte förvånad över HUR dumma de kan vara. jag vet inte vad det är som avgör, hönan eller ägget, likväl fortsätter man. att internet har en viss förmåga att väga upp den samlade tyngden av borgerlig, sexistisk, homofobisk och rasistisk dagspress handlar mest om möjligheten att välja, välja bort. motstånd behöver konsumeras, helt livsnödvändig. mostånd är självklart för att leva, kampen är i dig och mig och allt däremellan, mellan dig och mig.) VARIFRÅN kommer kampviljan, så lite finns kvar att försvara, så få goda exempel, vari ligger välmåendet när så mycket handlar om att positionera sig MOT? det är det intressantaste jag vet. förhållandet kärlek-hat har förskjutits en aning. så jag engagerar mig lätt i diskussionen om organiseringen, kampen som livet och identifikation.

mycket nöjd med sammanfattningen av mina intressen som: politik, kommunikation och människors tillkortakommanden. runt i ring, det enda heltäckande sambandet jag kan se. förutom fotosyntesen då. som lever glada dagar nu, åh klorofyll!

när jag var liten sa jag alltid att vintern var min favoritårstid när alla andra sa sommar. jag ville mest vara lite häftig och annorlunda. och så fyllde jag år på vintern, det var ju bra. men egentligen är sommaren bäst, såklart.

Inga kommentarer: