tisdag 25 december 2007

Juldagen

Vi är inte så många men vi är några få som inte har tagit oss ur hus och hem idag för att gå ut och göra stan osäker. Jag är hemma i billdal, två mil söder om göteborg, och funderar på min brist på spontanitet. Det sägs ju att man ska vara spontan för att få ut så mycket som möjligt av livet yadajada. Ibland vill jag bojkotta det och tänka att det är ju värt att slappa lite också. Just nu funderar jag emellertid på att mitt nyårslöfte (trots att jag inte brukar syssla med dem och tycker att de är rätt fåniga men det är bara jag) ska vara att bli mer spontan.

För just nu hade jag nog helt ärligt hellre varit i stan och druckit öl med syster och joanna. Nu har jag och andreas iaf bestämt att nästa år, banne mig, då ska vi alla vara ute på juldagen.

8 kommentarer:

Anonym sa...

nackdelen men att vara spontan är ju att det ibland regnar väldigt mycket när man ska åka hem så att glasögonen blir alldeles prickiga.

Anonym sa...

åh jag vill att ni ska vara här nästa juldag!!!!!!!!!!!!!!!! jag har nämligen inte fler ex kvar att fylleförsonas med nu så jag skulle ha tid med er och påldans på deevas och allt.

Anonym sa...

en ganska spontan lunch och en ännu mer spontan kaffe tycker jag är en bra början!
kbt 2008
det är du, jag å mia, anne!

fia sa...

själv har jag lämnat den där spontan-önskan bakom mig. jag har förstått att jag bäst gillar när jag är förutsägbar och gör saker som är planerade enligt kalendrar och listor. oftast tycker jag faktiskt bäst om när andra oxå är förutsägbara, men jag kan även ha en rätt så stor acceptans för spontanitet när det gäller annat folk i min omgivning. :) (och även uppskatta det då och då fakstiskt).

jag gillar dig som du är anne och jag kommer gilla dig precis lika mycket om du blir mer spontan. fast jag iofs inte tänkt på dig alls som en väldigt ospontan person tidigare heller.

jag fick en finfin kalender av nanny i julklapp och ska redan nu boka juldagen 2008 i ronneby.

gott nytt år kära ni var ni än befinner er och må 2008 vara vänskapens år! skål!

JOANNA sa...

när kommer ni tillbaka egentligen?

Anonym sa...

Nu

fia sa...

hur var det innan ni kom tillbaka, när ni var borta alltså?
ni saknas mig.

Anonym sa...

jag har tänkt att skriva ett litet referat så fort tove skickar mig gruppbilden från fjälltoppen