tisdag 15 januari 2008

har det bästa livet stagnerat?

NEJ!

(Joanna, kanske vill jag inte se sanningen i vitögat, kanske vill jag inte låta vintern vinna, kanske vill jag inte inse att det är mest jag som gillar tanken med ett liv på internätet?)

jag vill att det bästa livet ska lyftas till skyarna, jag vill ha nya skildringar av det bästa livet varje gång jag öppnar firefox och det är ganska ofta. jag vill ha det lilla som distraherar mig från tråkigheter. allt som kan locka fram små leenden. jag vill veta vad ni gör, vad ni säger, vad ni ser. jag vill bli bättre på att se avgörande detaljer. det är det lilla! det är det stora. småsaker som gör att det bästa livet inte kommer först i maj utan NU NU NU!

t.ex. att ha tentaquiz med sina kursare, att få ett telefonsamtal från kaisa som säger att hon ska komma och hälsa på i helgen (!!!), att ha gröna linser i blöt som man snart ska få äta.

är det något jag tror på så är det lilla

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker politik i dess expressiva form är skitviktigt. att läsa om, att skriva. och seriositet i alla former. och vetenskap. och bra humor. och sjukt intelligenta artiklar också. fint språk och noveller, dikter. bikter. smutskastning. svar på tal. vardagsrealism. samtid och grannskapet.

men inte desto mindre vad de smarta människor jag gillar har ätit till frukost.

JOANNA sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
JOANNA sa...

jag åt två knäckemackor med pepparotsfärskost och en kopp te (Kushmi spice chocolate) med mjölk.