tisdag 22 januari 2008

influensaepedemin - 08

lisa
andreas
anne
mia
daniel
cajsa
tove


---- vilka mer är det som ligger sjuka?
är tobias också sjuk? och vem ska vi spåra det till, vem skyller vi på?
mia var ju sjuk tidigast väl, redan i lördags kväll? de flesta andra verkar ha drabbats i söndags/måndags? gemensamt för ovan nämnda är att de var på fest hos elin i fredags kväll - kan vi vänta oss att elin, magda, per, och kajan också insjuknar? kan elin ha haft ett skolexemplar av smittohärd liggandes framme som vi var och nosade på?

det känns bättre när man beklagat sig lite. man man klaga tillsammans. det sämsta med att andra också är sjuka är att jag inte kan be andreas gå till apoteket åt mig. nu ska jag göra det själv istället. började ladda redan igår. idag ska jag klara det.

6 kommentarer:

fia sa...

jag skickar en massa postitiv energi till er! krya på!

jag är frisk frisk frisk för tillfället, men kände mig allt lite krasslig när jag vaknade upp i lund i torsdags. men ni, tänk sen när vi bor i ett stort hus tillsammans; då kommer vi ha de bästa influensarna och vi kommer göra storkok på nyponsoppa och snörvla ikapp under filtarna i soffan. vi kommer bli tvugna att ha någon slags lottning för vilka som ska göra ärenden på apoteket och i affären alternativt ha stormöte för att utse den/de friskaste i församlingen för nödvändiga besök i omgivningarna.

det ser jag fram emot.

JOANNA sa...

lisa! du glömde mig på din eventuellt insjuknande lista! men jag är förstås fortfarande frisk!

betyder det här att du inte kommer på lunch i veckan?

Anonym sa...

fia; DET SER JAG OCKSÅ FRAM EMOT. jättemycket. jag tycker att det kanske är på tiden att vi börjar fixa inför vårt framtida kollektiva boende ganska snart för jag gillar inte tanken på att folk sprids ut, ni vet. och speciellt inte nu när man blir sjuk.

och Joanna; sorry, jag kom på det senare idag att jag missat dig men vad SKÖNT att höra att du klarat dig. det kanhända dock att jag inte kommer på lunch den här veckan men det är inte omöjligt. puss

Anonym sa...

jag vill nog hävda att jag var först. bakfyllan i lördagsmorse gick framemot lunch över i regelrätt sjukdom. var förvisso ute på div. sysslor i söndags, men det var på nåder. dock tillfrisknande nu.

Anonym sa...

det är kanske inte direkt till din fördel att hävda att du var först tobias eftersom vi försöker hitta en syndabock här...

Anonym sa...

njä, kanske inte. men förmodligen blev de flesta smittade typ i onsdags/torsdags. jag också. det finns ett led till.