torsdag 29 maj 2008

man ska inte tro det blir sommar

t.ex. måste jag åka till media markt och reklamera min mobil, cykla till orkanen med alla försenade böcker, posta peggys andra nyckel till ä-holm (buhu), ringa till mitt sommarjobb och säga att jag inte kan komma på introduktion, ringa till optikern och undra varför mina glasögon inte har kommit när de sa att de skulle vara färdiga efter en vecka (i lördags) och framförallt; packa ner allt mitt bohag i kartonger och väskor. på lördag flyttar jag till blekinge.

har läst om sjuksköterskeavtalet nu på morgonen, blev oerhört sorgsen. så väldigt många besvikna syrror runt om i landet. vårdförbundet blir en tacksam karikatyr på hur fackförbunden utarmats och tappat fokus, undrar lite om de bryr sig om att de skjutit sig själva i foten nu. tack o lov är nog kämpaglöden större på annat håll och man får väl hoppas att vartenda liten besviken sjuksköterska visar det nu, tillsammans, tar upp pinnen där vårdförbundet tappat den och vässar den. pepp till alla dem, till alla er. sluta inte, gå inte på det när de säger att ni inget är värda.

ps. så lämnade vi slutligen in vår rapport i natt. jag tycker den blev skitdålig men det är skönt att det är över. sommarlovet är bara ett seminarium away

Inga kommentarer: