fredag 25 juli 2008

Bästa livet MAXAT

ok, några höjdpunkter från den gågna veckan:

1. plocka hallon i skogen. det finns hur mycket som helst om man bara letar sig in, man blir rispig överallt och det är larver i bären men det gör inget för det blir världens godaste hallonpajer i bökevik. ofta, ofta, ofta.

2. pubrunda i Ronneby. man kan tro det är svårt och det stämmer. vi räknade till sex ställen där man kunde dricka öl men redan på andra stället fastnade vi. och de andra var tydligen stängda. det fanns goda skäl till att vi fastnade. jag vill inte skriva för mycket om det för jag hoppas på att emma ska göra det. kan avslöja så mycket som att det var mycket rajrajraj plus att jag firade min födelsedag med hela jekyll and hyde.

3. dagenefterbaden i hålan. pelle och jag vet bästa botemedlet mot stick och kli och ont i huvudet; all you need is HÅLAN och ett hopp från högsta klippan ner i mjuka, snälla, klara vattnet och därefter kaffe med mjölk.

4. människor som t.o.m. är bättre än vad man tror. t.ex. måns som kör och hjälper mig när jag fått punka på bilen (nej värre; morbrors bil) och aktivistar oväntat till skydd av allemansrätten. go måns!

5. cykla. för att mina cykelvägar, kvällssol, min fungerande kropp och p1 gör mig sprallig av glädje och vad jag skulle vilja benämna som TACKSAM. oh jesus, vad gott om man blev frälst på riktigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hallå, DU FYLLER JU INTE ÅR!!!