söndag 13 juli 2008

tosig helg

säger det igen, det bästa livets bästa syfte är att uppmärksamma det bästa livet. i helgen har det varit mycket bra liv, mycket mycket bra.

i fredags så spenderade jag och emma två timmar inne på slanten i kallinge. vi tittade på alla plaggen, köpte ganska många. till exempel en så fantastiskt fulsnygg klänning att jag längtar tills jag ska ha på mig den, det kommer bli en bra dag. jag lämnade emma på lievägen, åkte ut till bökevik och kom i tid till att åka med pelle, nils och peter ut till salttärna. alla drack rom utom jag, vattnet var högt och vi dividerade kring farledens riktning.

nästan alla lämnade återbud till fest igår, lördag. kändes sådär pepp ett tag men hjärninflammation, borelia och bihåleinflammation är ganska bra ursäkter. jag tänkte att det kanske inte alls skulle bli någon buskisfylla i taggada. dessutom var jag lite trött och blev stressad av att handla och fixa, stan var så full av folk att det var svårt att transportera sig från och till affären. lite småtrevandes men med låga förväntningar började jag och tobias dricka lite vin och öl på framsidan av huset, sen kom pelle, nils och peter och här kommer nu bästa bli full skitfort-tipset: vodka med koncentrerad flädersaft, damn. tur jag drack mest vin. kaisa kom, vi gick till ejes gräsmatta. den var fylld av ronnebybor som jag inte visste om var i stan och det var så himla himla trevligt. träffade gamla vänner jag inte sett på flera år. pratade sexualundervisning och terapi med elin, kattis och lisa. sen åkte vi karusell och jag vet inte riktigt hur jag ska säga det här men ibland känner jag att att åka karusell är det enda i livet som är riktigt riktigt roligt. alltså troligtvis det allra bästa i livet. alltså blev kvällen fantastisk, jag tror de flesta var på väldigt bra humör. pelle återgav ett samtal vi hade i morse när han kommit hem och väckt mig som forfarande förundrar mig.

idag har vi ätit lyxfrukost långsamt och varligt, peter och nils tog tåget till malmö, jag och pelle ringde runt för att höra om några andra var up for festligheter. ingen var det utom vi som tog bilen till hålan, hoppade från det högsta, dök baklänges och drack kaffe. vi var förvånsvärt klarsynta och allt kändes underbart och fantastisk. sen gick vi till campingen och spelade minigolf. vi var skitbra. pelle tappade min calippo ur pappersstruten men han sköljde av smutsen med cola. smält calippo är så himla gott. människorna där var jättefina att titta på. vi åt chips och lyssnade på mozart.

nu ska jag ladda hem kostymdramer.

bra helg

Inga kommentarer: