tisdag 21 oktober 2008

Cykelproblem

Nu kommer ett gnälligt och tråkigt inlägg. För jag är så trött. Så då får man.


Det är inte lätt att ha cykel i Malmö.

Det är inte lätt att ha bil i Malmö, det vet jag sedan tidigare. Bilar blir lätt trasiga, är svåra att parkera och ger en p-böter. Så man är smart när man säljer sin bil och skaffar sig en, eller två, cyklar.

Sen går cyklarna sönder och låter konstigt. Och man är nära döden när man cyklar i de stora korsningarna i rusningstrafik. Så då får man cykla på trottoaren ibland, och få skäll. Har man inga lampor så kan man få böter. Har man lampor (från Tiger, 20 kr) så går de sönder. Man får böter. Om man ställer sin cykel vid stationen blir de kastade i kanalen. Då går växlarna sönder, alla sju och sadelns skvimpar äckligt kanalvatten i flera veckor. Sen blir cykeln bortforslad av gatukontoret. Så då ska man betala 325 kronor och hämta den på torsdag mellan 15-17.00.

Åh, Peggy, allt är förlåtet!

3 kommentarer:

JOANNA sa...

skriv till malmö stad och berätta tycker jag!

Anonym sa...

men det var inte detta som gjorde mig trött. jag var mer allmänt trött. fast visst kan man bli trött av det här.

happy sally sa...

låter som att du kan behöva en sån där diskmedelsgrogg för att runda av dagen med. gud ibland är samhällen ganska opraktiska och liksom inte lämpade för invånare och den infrastrukturen som behöver komma med dom. puss puss