onsdag 18 mars 2009

Örk!

Idag när jag i vanlig ordning var på väg till biblio slog det mig att de förmodligen hade blodkorv som lunch på S:t petri. Lite förundrad blev jag över den distinkta lukted eftersom jag inte vanligen brukar tänka på vad de äter till lunch, men jag stannade inte kvar så länge i mina funderingar. Först när jag läste denna artikel http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4678735.ab (ingen aningvarför jag inte kunde göra en snygglänk) påaftonbladet kom tanken tillbaka. Jag såg snabbt efter vart det beskrivna skett...jag såg malmö. Då var jag fast efter lite om och men tog jag mig fram till dagens lunch på S:t Petri - Vårrullar (mums, jag vill ha thai). Jag vet kanske det vore bättre att fokusera på studierna, men min undersökande journalistik-sida jo jag tackar ja. (alla grammatiska ettler slutlednignsfel finns här enbart för att försöka återspegla aftonblade bäst möjligt)

TJO

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr har de nu preciserat med en karta så mina farhågor kasnke inte var sanna.

Anonym sa...

klart det var! klart det luktade blod i hela stan! (förstör inte historien nu) och ag håller med: ÖÖÖRRRRRKKKK. kram lisa