söndag 17 maj 2009

Ockupationsfestivalen

En weekendresa till Lund, till många hundra peppade människor med fina planer, gatufest, glädje, dans, värme och så några hundra poliser i syfte att stå i vägen, förstöra och visa sin makt. Jag var jättepeppad och allt kändes så bra, folk var sjyssta, kommunicerade, många i skyddsutrustning och mindre macho än vanligt. Allt förlöpte ok efter omständigheterna tycker jag, alla gjorde sitt bästa, vi tog hand om varandra. Sprang lite, hoppade lite, vilade lite på Smålands, fyllde på med lite energi borta vid polishuset. Söndagen kändes stundtals triumfartad. St Lars är en fin park.

Det tråkiga: folk som är slagna, bitna, omkullridna, pepparsprejade, gripna och anhållna. Vi fortsätter fast det blir måndag, tisdag, onsdag, för vi måste fortfarande ta hand om varandra och

Inga pojkar sover
Hon finns i alla rum
I luften hon andas
hennes kyss på deras mun
De smyger runt hennes port
med hennes bild i fickan
De e hjältarna i filmen,
hon e flickan
De ropar hennes namn fast ingen hör
Och stjärnorna sjunger i kör
Hon går förbi mitt hus,
jag följer varje steg hon tar
Hon försvinner runt hörnet,
och sen finns bara längtan kvar

Åh Sara, kom ut ikväll
jag väntar i hörnet vid 7-eleven
Sara, du är mer än jag förstår
ta på dig jackan, så går vi ut och går

Hon är vild som vinden
Hon är varm som en sommarnatt
I hennes ögon glittrar
en outtömlig skatt
Det finns inget jag inte skulle göra
för att ha henne här
Jag tar emot då månen faller
Jag lovar och svär

ååh, kom ut ikväll...

Åh Sara, kom ut ikväll
jag väntar i hörnet vid 7-eleven
Sara, du är mer än jag förstår
ta på dig jackan, så går vi ut och går
Kom ut, kom ut,

Kom ut ikväll ...

Inga kommentarer: