söndag 3 maj 2009

Planer på att ha det bra

Vi pratar naturligtvis om vad som ska göra den här våren till den bästa våren och vi pratar om sommaren. Vi slutar aldrig prata om det här och jag blir alltid uppspelt. Jag tar ut en massa glädje i förskott och det gör ingenting sämre för glädjen är ju dubbel om jag får uppleva den både nu och sen när planerna infrias.

Det som är roligt att tänka på är framförallt att cykla. Att ringa till pappa och fråga om han har någon ram till en cykel modell lite sportigare på lager. Köpa snygg tejp att vira runt bockastyret, ha remmar runt pedalerna och en strömlinjeformad hjälm. Om vi åker på utflykt kan vi behöva cykelväskor för på en snabb cykel har man ingen cykelkorg. Jag bryr mig inte så mycket om den här fixed gear-trenden, även om jag gärna hade testat, men att cykla skånsk landsväg med supersmala däck kanske är det DET DÄR.

När vi cyklat i klunga tills svetten dryper vill jag hoppa i vatten från höga höjder. Jag vill att det ska pirra i magen som av skräckfilm och att jag ska våga och det gör inget om jag kommer lite snett för smärta är inte så farligt som man kan tro.

Om jag låter entusiastisk över andra planer och händelser så kan det hända att jag ljuger en gnutta. Egentligen är det mest det här jag vill göra. Cykla, hoppa från höga höjder ner i vatten och så spela lite basket också. (Om folk bara ville sluta hålla på att tävla, tävlingsmomentet förstör så mycket, jämt)

När sommaren är sen och som varmast ska jag sitta i solen i Sydfrankrike och läppja på en campari och fylla mina anteckningsböcker. Då får ni inte vara med för det måste man göra ensam. Att jag vill leva med er kanske inte blir på allvar förrän efter en vecka. Vi får höras om det där.

1 kommentar:

Andreas sa...

Jag hoppar helst från lagom höga höjder