onsdag 27 maj 2009

summarn kommar...

...som de se när jag bodde på Gotland.

Tänk här fick man bli gästskribent! Nu är det bara någon vecka kvar på uppsatsskrivandet och jag kan äntligen se någon slags ljusning i tunneln. Hoppas att Lisa och ni andra också har börjat klättra upp ur era uppsats/tenta hål så vi får ses snart. Jag tänkte jag skulle ägna det här inlägget åt att berätta alla fantastiskt bra saker vi ska göra i sommar.

I sommar ska vi: cykla på dammiga grusvägar barfota i den varma vinden och plocka blommor längs med väggrenen, köra i diket för att det är så kul med rally (nämner inga namn), ha försommarfest i Bökevik och dricka hallondrinkar, ro mot solnedgången, titta på stjärnorna med någon som det pirrar i magen att sitta bredvid (alla ni!), åka på roadtrips med bilen full av vänner och den bästa musiken i högtalarna, spela fotboll och brännboll och badminton och boccia och krocket och allt barfota och med lisas röda solskärm och en flaska läskeblask med sugrör, åka till Berlin (ja! ja! ja! alla göre alla ska!) , åka på landställsturné och måla hus och jobba i trädgården ska vi göra jag och Hanne. Alla får gärna hälsa på! vi kommer vara i Göteborg, Viared på Ekerö och Ulricetorp. Vi ska ha poolparty i min mammas hus på Ekerö och dricka drinkar i poolen hela natten lång, somna i solstolar, kom kom kom! Klubba på utomhusklubbar ska vi också göra och dricka mousserande varje dag, hälsa på Mia på naturum, sitta på torg och äta glass, pussas, bada mycket och i så många sjöar och hav som möjligt (flest vinner), fortsätta lära Melanie att dyka, åka på impulsresor till europa med bilen Jens, glida på stan och vara too cool for school, sova med öppna fönster, plocka smultron, grilla på gården, läsa skönlitteratur i hängmattan, träffa Anne och Sara igen!

Det hör ni väl, det är det bästa livet! med de bästa vännerna!



från förra sommaren:

1 kommentar:

Andreas sa...

Hurra för tove! Tänk så mycket kul det ska bli under den hära bästa av sommrar som snart kommer igång.
Är inte hon lite gammal för att behöva flytväst?
jag brukar säga "be cool, stay in school" är de fel? kanske bara på sommaren.