fredag 11 september 2009

La beauté est dans les yeux de celui qui regarde

Bilder från min lya har efterfrågats och jag ställer självklart upp på vad som helst som kan glädja er. Jag har således arrangerat en fotosession på mina vidsträckta kvadratmeter och lärt mig bemästra självutlösarfunktionen. Voila, välkomna hem till mig:

I salongen dricker jag mitt morgonkaffe
Jag lagar provencalska gourmetmåltider varje dag. Då och då arrangerar jag bjudningar.
Jag tar aldrig hissen till ovanvåningen, det är viktigt med daglig motion.
Det är i arbetsrummet som jag kommer på nya finurliga böjningar av de orgelbundna verben. En dag kommer min kreativitet slå Provence med häpnad
Jag tar igen mig ibland, läser ett magasin. Tur man har AC.
Och så spanar jag från mina vidöppna fönster mot norr och funderar på hur ni har det däruppe, bland isbjörnarna.
(Batteriet tog slut innan jag hunnit till badrummet)

10 kommentarer:

happy sally sa...

åh hå hå fantastiskt!!!!!!!! bor du själv eller tillsammans med någon? hur fint som helsT!!!!! PUSSSSSSSSSSSSS

nobel sa...

vi är ju så glada i dig lisa, alla vi här på nobel. så glada och lite halvt melankoliska när vi ser detta fatanstiska, men nu tar jag tillbaka det, för det är bara fantastiska å se dig och ja och ja. och nu så ska det bli nå annat här asså inte såa tt vi inte ska tänka på dig mest hela tiden, utan bara det att det ska ut å klubbas lite, men bara lite. och sen så får man se. och vi tänker på dig. japp
puss och puss o heja
du är bra
kram

Joanna sa...

det ser himla trevligt ut lisa! om jag får vägarna förbi vill jag gärna hälsa på! kram Joanna

Fia sa...

Åh underbart! Vilken helt otroligt tjusig klädedräkt du bär när du dricker ditt morgonkaffe Lisa! Men fattas bara annat. Vad snabb du måste varit när du tog bilden när du tar igen dig i sängen med ett magasin. Jättefin lägenhet. Glad för din skull. Glad i dig. Puss älskling

Fia igen sa...

Nu förstår jag förresten inte längre rubrikerna till dina inlägg, kanske måste du börja översätta dem?

Mia sa...

ja, jag hoppas att du ALLTID bär högklackat till morgonkaffet. Så KONTINENTALT! Verkar vara god plats på loftet, Mia tar med sig sitt superliggunderlag, kommer till jul och slår klackarna i taket!

Mia sa...

Jag gissar att rubriken betyder något i stil med att skönheten ligger i betraktarens öga.

lISA sa...

ni har rätt allihopa. jag var väldigt snabb på ett hopa e ri sängen med magasinet och rubriken lyder mycket riktigt att skönheten ligger i betraktarens öga. LOVE YOU.

Julia sa...

du ær knæpp.

Tove sa...

jag tycker speciellt om bilden där du ligger i sängen. puss