tisdag 17 november 2009

SNAREs May Meditate Membrane Fusion

Det gylle ordet är MAY!!! Det var inte jag som uppmärksammade det utan Anne som lite lätt beklagade sig över att det är mycket i hennes cellbok som "de" inte är säkra på. Jag tänkte genast på vad jag sysslade med och att jag inte på länge varken själv varit säker på något eller ens blivit uppmanad att vara det, snarare tvärt om. Det finns inga sanningar yada yada. Undrar vilket tillstånd som är skönast? Att jaga sanningar och få några av dem, men samtidigt bli frustrerad över det man inte riktigt riktigt vet eller att bara veta att man inte riktigt riktigt kan veta överhuvudtaget. Jag gillar att man kan bortförklara det mesta när det inte finns sanning - väldigt praktiskt.

På biblioidag var det omflyttning, jag gillar det INTE. Dels ovänsen då de maskinsågar ner väggar och drargrejer, men det kommer ju gå över. Katastrofen är att aktiegubbarnas hängställe blivit omgjort till någon form av musikbibliotek. Inga snurrstolar inga gubbar som pratar om marknaden.

Disciplin och sträng hör det ihop? Anne har god disciplin tycker jag. Och det gör henne lite sträng eller? Ok jag skriver här nu, men hon var väldigt tydlig att det var bättre att plugga än att skriva basketstadgar. Normalt ser jag inte Anne som sträng, tror mest det är det där med att lära genom att sätta exempel. Nu är exemplet att plugga. Jag bloggar - det ska man också göra, det är också av godo. Man kan nog inte vara meningslös - egentligen.

2 kommentarer:

sarathyra sa...

meningslöshet finns inte.
det är bara påhitt!

Kalle sa...

Härligt inlägg Andreas. Jag tycker det är roligt med vetenskapen, särskilt den naturvetenskapliga disciplinen, att den är så skiftande. Det vi vet idag är inte sant om 20 år etcetera, då tycker man helt tvärtom plötsligt. Det gör ju då att man ser med viss skepsis mot tex läkarvetenskapen. Bättre då att då att sväva lite på målet...