onsdag 3 februari 2010

Hemma

Jag var ensam hemma i helgen. Jag trodde att jag skulle tycka det var jobbigt men det var det inte. Jag var lugn.





Jag tänkte att jag skulle skriva ett inlägg om andra normer vi sysslar med. Mer om att vi måste göra våra val och tycken legitima för oss själva och för andra. Jag vet ju att jag sysslar med det hela tiden. När jag köper dyra saker och tänker att det är kvalitet. Men vissa saker vet jag inte hur jag ska göra mig av med. Det som mia pratar om att problemet är när man måste representera en massa saker som inte hör ihop med mig men som buntas ihop till samma paket. Nu går bussen snart och jag ska på den. Jag måste tänka mer. Skriva mer kanske. Fundera mer.

2 kommentarer:

lisa sa...

det jobbiga med ens tankeregler, diskurser, är ju att de måste finnas. i någon form. och de gör livet enklare i så många fall. svårt att veta vad som är lagom lätt, lagom svårt, lagom kritiskt, lagom bekvämt.

lisa sa...

jag tycker inte du måste så himla mycket, jag tror det finns många andra som jag mycket hellre skulle påtvinga självreflektion. men jag vill hemskt gärna läsa vad du tänker.