tisdag 27 juli 2010

Insikt

Okej, jag fick en jobbig insikt. Av att lyssna på Ring P1. Såklart. Först ville jag bara dö. Sen tänkte jag att eftersom människor är DUMMA så måste budskap som man finner viktiga att förmedla vara ENKLA. Andreas har länge sagt att vänsterns svaghet inte är ideologin, vilket såklart är sant, och vi fattar att det är att nå ut som är problemet. Okej, men varför intresserar jag mig så mycket för ideologin då, att vrida och vända, förbättra och fixa när man egentligen borde läsa MARKNADSFÖRING. PUBLIC RELATIONS. REKLAM. Utmaningen är alltså att göra en jingel på temat solidaritet, jämlikhet och frihet som sätter sig i allas hjärnor.

Så jävla jobbigt.

2 kommentarer:

Andreas sa...

Ja nu när du säger det så känns det lite som att det där med att nöta ideologi mest är för att ha kul i goda vänners lag.

Lisa sa...

mmm... när jag cyklade till jobbet funderade jag på nya slagord, enkla budskap men på något sätt blev det ändå "gammalt", typ "tillsammans är vi starka". och är det något budskapet INTE får vara så är det ju gammalt.

MER populism inom vänstern!