söndag 21 januari 2007

nya delar av det bästa livet

Vi kan väl samla på det bästa livet? Om vi bara samlar, sparar och aldrig tömmer. Det blir oslagbara nostalgikapital för oss, nu och när vi är hundra och vi behöver aldrig mer när det är mörkt och kallt och långt till närmsta vän tvivla på det bästa livet. Livet, det bästa livet mina kära, alla stunder och platser vi kan dela!

Jag älskar Emma och Evas stora kök med bänkytor, matbord och frys i fullstorlek. Jag älskar att sitta på vänstersidan med ansiktet framåt när tunnelbanan glider in mot Fittja centrum. Som att flyga in på låg höjd och mjukt landa och med rätt musik i hörlurarna stämmer allt, särskilt nu när det är lite lagom snödisigt och halvmörkt. När jag rotat fram nyckelknippan gåendes de tjugo metrarna hemåt från t-stationen håller några tjejer redan upp dörren för mig. Jag har varit på mitt första styrelsemöte med FGF och entusiasmen kom smygande ju mer tiden led och väl hemma, måste jag skriva ner alla mina NYA tankar och läsa på om organisationerna och bara helt omfamna det bästa livet, det nya livet. Bla bla bla bla har så mycket ord.

Det har gått upp för mig; jag har haft sån jäkla flax på sistone. Det är nog knappt att jag förtjänar det. Ett drömjobb att söka, intervjuas för och få, en vän som öppnar sin superlägenhet, en välbehövlig flytt, tekniska lösningar som underlättar kommunikation och en i princip obegränsad framtid. Känner mig en aning nyfrälst.

Inga kommentarer: