måndag 22 januari 2007

Vintervärld

Äntligen och helt plötsligt så kom den i alla fall vintern. Vitt vitt och kallt kallt. Människorna går ostadigt på sina ovana vinterben. Små mjuka flingor föll ner på mig när jag gick till skolan imorse och visst blir världen lite vackrare. Nu får vi se hur länge det håller i sig så kanske det blir en tur med pulka till st.hans backar i helgen. Släpp barnet i dig loss det är vinter!

Jag somnar ofta på lektionerna. Ska man ta det som ett tecken på att jag är uttråkad eller helt enkelt inte tillräckligt utvilad? Varje gång så tänker jag att jag kan sova lite på den kvarts långa rasten men då går det inte. Det är någonting med föreläsarnas konstanta prat som får ögonlocken att kännas tunga och huvudet att falla bakåt trots att jag verkligen kämpar med att hålla det uppe. Kaffe för två kronor ur automat blir lösningen. Tänk vad de drar in de där maskinerna för kaffe som inte är värt sitt namn. Men tacka vet jag espressochock. Den lilla muggen sockerlösning kombinerat med en gnutta koffein är det som håller mig vaken på långa föreläsningar i kalla salar.

1 kommentar:

Anonym sa...

föreläsningar är nog i princip alltid sövande, oavsett hur utsövd man är.