måndag 22 januari 2007

nya vyer


Utsikten från köksfönstret. Förutom det uppenbara; att det är nytt och det är Fittja så kan vi dessutom uttyda att:
  • det är inte mitt köksfönster
  • det finns vatten
  • det finns skog
  • det finns berg
  • det finns en (eller fyra faktiskt, enligt hemsidan) slalombacke!



Det här är huset jag jobbar i, Medborgarhuset. På trappen höll Anna Lindh sitt sista tal. Vid denna väderlek är trappan väldigt hal. Det händer en himla massa bra, inspirerande och spännande grejer i det här huset. Det finns simhall, gympasal, teater, bibliotek, Debaser, Sensus, Urix och andra fina grejer som jag kanske beskriver en dag.



Det här jobbar jag med.
Eller; det jobbade jag med ikväll.

Men nu är jag hemma (home is where i put my toothbrush) och jag ska duscha och sova, kanske läsa lite Blonde först, tänka kärleksfulla tankar om Anne och fortsätta skriva mitt evangelium men mest sova för imorgon ska jag göra en massa skojiga saker.

kärlek och kyssar

Inga kommentarer: