måndag 26 mars 2007

Fallande björnar.

Det händer så mycket, fast ändå så lite. Det är en konstig känsla. Men jag har hunnit fylla år, lämna in saker och jag lever fortfarande på ruset som jag fick på mitt kalas i lördags. ALLA hade fått sangria och det var så mycket folk i mitt rum att vi nästan fick sitta på varandra. Helt underbart med andra ord. Tack alla som uppvaktade mig. Jag vill så innerligt ge allt jag har tillbaka till alla älskade men det är lurigt. Tack tack tack!
Jag har i alla fall kommit underfund med att min favorittårta, för stunden i alla fall, är pannkakstårta, och att jag börjar se stadsparken framför mig. Jag blir mer och mer sugen på majskolvar och tzaikötts-spett, pastasallad och baguetter. Det kommer bli fint och vi alla kommer kunna ses mera mera. Jag är nu också medlem, förhoppningsvis, i fias blomsterklubb då jag fick en såndär blomma som alla fått av fia. Jag hoppas det är det annars så säger jag det helt enkelt. Fast jag undrar vad blomman heter, någon som kanske vet. Känns lite svårt att googla eller wikia på "blomma med lila och rosa inslag på sina blad som kommer inifrån bladet och ut, stammen är också lila...".
Råttfällan har blivit min drog, jag spelar då och då själv till och med. Men det står på förpackningen: från 5 år, 1-10 spelare och att det tar ca 20 minuter att spela. Den sista biten är bäst. På undersidan av kartongen finns alla andra roliga spel jag spelade dagligen under min tidiga del av livet. Kalaha (bästa), rävspelet, kinaschack... Sen så är det ett spel som ser lite lustigt ut. Det heter Stegspelet och spelbrickan har stegar på sig med hängande björnar. Hängande björnar kan inte vara fel, eller?
Nytt tyg har jag införskaffat. Gjorde min vardag på rummet lite bättre. Att en meter tyg kan gör skön skillnad.
Och solen skiner hur underbart är inte det!!!

4 kommentarer:

annes sa...

jag tror minsann att den heter nässelblomma men jag kan ha fel. För övrigt så funderar jag på att dedikera mitt bloggane till blommor.

Anonym sa...

själv funderar jag på vad min balkonglåda ska innehålla.

Kanske vanliga blommor och en tomatplanta i kruka på golvet?

fian sa...

åh magdis så härligt att firandet var så lyckat! önskar såklart jag varit med. nässelblomma är det! men så kan jag då verkligen inte ta på mig den stora äran att blomsterklubben namnges efter mig, även om det givetvis är vansinnigt hedrande. nässelblommorna har ju inte sitt ursprung hos mig. däremot tycker jag 'johanna crabos blomsterklubb' kunde vara ett passande namn. :) "äras den som äras bör", som kära mamma har lärt mig.

vad menar du med "vanliga blommor" andreas?

i mitt verandafönster har nu små körsbärstomatsplantor kommit upp, smörgåskrassen håller helt på att ta över köksbordet och majsen för en enveten kamp med semlan om sin överlevnad. allt väldigt lättodlat och rekommenderas varmt.

Lisa sa...

nä jävlars vad jag blir kär i er när ni pratar om blommor! jag måste nog ut på balkongen och vårskrika av glädje över att ni lever i den här världen