fredag 23 mars 2007

ett rum med utsikt

bland det bästa med hur jag bor nu är utsikten jag har. eftersom jag inte har tekniken som behövs för att fotografera detta och föra över det till bloggen, så blir det istället en förklarande utsiktshistoria. jag har placerat mitt skrivbord så jag har utsikt åt tre håll (fråga mig inte vilka väderstreck, men om jag skulle gissa sådär mellan tummen och pekfingret så säger jag öst, sydöst och syd, men det är inte helt klarlagt som sagt.) men på morgonen är det väldigt ljust och fint här när solen går upp. jag bor på markplan och har ca en meter från fönstret en åker/betesmark. i år verkar det vara betesmark vilket innebär ett nytt gäng grannar farmåt sommaren. mellan betesmarken och åkern till höger går en grusväg med stenmur på båda siodorna. kanske typ 50-75 meter från mitt fönster står vid vägen en stork björk som under perioder varit min utsikt sedan jag fattade vad en utsikt är. jag har tänkt att jag nog skulle bli lite ledsen om den blåste omkull, men än så har den ju stått pall för både gudrun och per. ytterligare 50 meter och det kommer lite skog som inte alls är så mycket som den har varit just på grund av ovan nämnda stormar. sedan ser jag en röd lada skymta efter ännu en åker. detta var utsikten åt mitt sydöst. nästa gång ska ni få höra utsikten från verandan där jag har fem fönster att se ut igenom. det ni.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag kan knappt vänta tills jag får se den där utsikten. love