onsdag 14 mars 2007

kort och långt

Jag gillar inte obekymrade människor.

De kan vara fina och så. Ibland, på avstånd. Spännande att titta på. Men i min närhet, nej tack. Inte så länge jag inte är obekymrad. Jag ska inom kort utveckla detta resonemang. Det kommer innehålla kopplingar både till maskulinitetsteorier som jag nästan glömt och en hyllning av Steso Songs. Jag kommer förstås inte trampa någon på tårna.

Jag gillar Bodil Malmsten. Min mage pirrar av glädje över vetskapen att hon lever och delar. Att dela är fint, dela med mig!

Mina syskon har åkt till Djibouti för att segla med en av Sveriges dyraste reklampelare. Volvo, Ericsson och andra som gärna investerar i Asien. Hav förtröstan, Lisa, lita på att det är ett bättre land att komma ifrån när syskonen varit ombord.

Inga kommentarer: