söndag 8 april 2007

bara vara

Det är lov, eller jag har snarare tillåtit mig lov. På röda dagar, framförallt, ska man inte behöva anstränga sig. Inte tvinga sig till tråkigheter utan bara vara. Jag har bara varit i Karlskrona, jag har fått träffa min bror och jag har fått dansa på uteställe. Av ren tradition har jag till och med gått till glassiären och ätit glass. Jag trotsade kylan genom att ta på mig klänning och vårjacka och satte mig på glassiären. Till min förvåning var det kö. I vilket fall var det gott. Jag har tillåtit mig lov trots att jag är lite stressad över två kompletteringar. Men min bror har också varit här och vi är sällan en samlad trupp. Varje fri tid jag ger mitt huvud sitter jag och tänker på bra ursäkter varför jag fortfarande inte tagit tag i de där kompletteringarna, som säkert kommer förstöra mina CSNplaner om jag inte gör dem... Ibland är man lite klurig och har svårt att förstå sig på sig själv. Det är då jag mest nickar och ler. Men ny tid, ny strid. På måndag är tanken att kanske göra ngt mer vettigt. Kanske blir det bra, eller så kommer jag sitta och sortera lite kort jag tagit och minnas tillbaka till mitt fina påsklov i Blekinge som egentligen bara var. Men det var på ett bra sätt såklart.
Sen så vill jag ge ett litet tips; jag såg ukrainas bidrag för eurovision song contest. de är mina favoriter. Se dem! Det är tyskt, aluminiumklätt och dansant (?).

1 kommentar:

Anonym sa...

MAGDA loves melo