onsdag 11 april 2007

andreas och jag på jobbet

Andreas säger:
this book takes the narrative turn in psychotherapy a significant step forward. It includes a sustained reflection on the role of psychotherapy in contemporary culture, drawing on the writings of jaques derrida and michel foucault, and the development oc critiques of language in psyckotherapy that attend to the interweaving of meaning and power and wich toghether unravel attempts to reveal hidden
Andreas säger:
personal truth.
lisa säger:
vill du att jag ska förklara för dig vad det handlar om?
Andreas säger:
vafrför inte, så slipper jag läsa min bok
lisa säger:
den verkar rätt jobbig
Andreas säger:
ja, man blev inte jättesugen när man läst första två meningarna. första var ok, men andra visar var jag fått långa meningar från
lisa säger:
haha ja
Andreas säger:
va gör anne nu när du är på jobb? har ni ett bollhav?
lisa säger:
den här boken tar det berättande momentet i psykoterapin ett stort steg framåt. Den inkluderar en bevarad reflektion över psykoterapins roll i den samtida kulturen, färgas av jaque derridas och michel foucaults texter och utvecklingen av den kritik mot språket i psykoterapin som handlar om sammanflätningen av betydelse/värde och makt och vilka tillsammans förhindrar försök att synliggöra gömda per
lisa säger:
personliga sanningar
lisa säger:
VISST ÄR DET EN BRA ÖVERSÄTTNING
lisa säger:
ja anne är i bollhavet på våning 4

2 kommentarer:

fian sa...

lisa och andreas. ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga? svårt att finna ord. ni är ju bara för fina.

Anonym sa...

Jag gillade att bollhavet var på våning fyra. I mitt huvud nån våning upp.
åsså vill jag bara säga att fia är allt bra fin hon med. det är flera andra också, men de har inte sagt att jag och lisa är fina här så...