onsdag 18 april 2007

en vanlig och ovanlig dag

idag är vad som synes vara en ganska vanlig och ordinär vanlig dag när jag inte jobbar. men allt är ju inte vad det ser ut att vara. idag är jag alldeles ovanligt uppmärksam på vad som är livet. under sallys och min morgonpromenad gick vi på vägen hem och satte oss nere vid sjön på stenarna, samtidigt som jag uppmärksammade att vattnet var lågt ("ja nu behövs faktiskt regn"), så tänkte jag att det är ju helt fantastiskt att man har en härlig hund att sitta vid sjön med. det är livet. jag plockade några vitsippor oxå, hade inte tänkt göra det men nu har de snart blommat över och nu står dom och lyser och luktar (ja, vitsippor luktar verkligen vår) på köksbordet. det är livet. när jag kom hem försökte jag få tag i några kära vänner på telefon, men folk är ju inte hemma så dags så ofta kanske, så istället fick jag skicka iväg några "hur har du det? jag saknar dig. ta hand om dig"-sms. direkt från hjärtat även om fraserna inte direkt är nya. tänk att ha kära vänner att tänka på och bry sig om, och få tala om att man saknar dom. det är livet. idag är det faktiskt ingen vanlig dag för min morbror mike fyller faktiskt år. ikväll ska släkten häromkring dit och äta födelsedagskvällsmat. jag och sally är självklara gäster. tänk att få vara given och självklar i ett socialt sammanhang. det är livet. i helgen ska sally och jag åka till göteborg. tänk att ha älsklingar i göteborg att åka till då och då på lite semester. det är livet.

och ni, tänk att ha en blogg med de bästa vännerna. jag älskar bloggen och jag älskar er. jag är här flera gånger om dagen och blir lika glad varje gång det är ett nytt inlägg eller en ny kommentar. det är livet, vårt liv.

1 kommentar:

annes sa...

Du är livet fia!!!