måndag 2 april 2007

Lov 1

Jag är en erfarenhet rikare för jag har varit på poetryslam. Vissa var roliga, andra var konstiga, några var bra och ett par var dumma i huvudet. Fast det var en fin upplevelse. I lördags hängde jag halva dagen minst på magdas och pers balkong. Strålande sol och jag inbillar mig att jag nu kan skönja några fräknar på min bleka hy. Jag träffade elin thalin också. Vilken människa. Jag blev strålande glad bara av att se henne.



Min ledighet är stor och välkommen och fantastisk. Dagar i fållehagen, råttfällan och tårta igår. En jobbig joggingtur som gjorde mig lite skrämmd eftersom min dåliga kondition inte är att leka med. Jag har även kommit fram till att rött läppstift kan ge rosa läppar dagen efter som inte går att tvätta bort.

Lovet ska innebära; Grövelsjön,; tystnad och snö. Stockholm; darling lisa, mormor och morfar, strosa i staden och träffa människor jag känner, lukten av stockholm i mitt hjärta.

Inga kommentarer: