måndag 21 maj 2007

älsklingar - uppdaterat!

ganska sliten, men vid liv. det bästa livet trappas nu upp, det är sommar på gång och avbrott avbrott avbrott som vi behöver. jag längtar efter er! kommer till skåne den 5:e juni och jag vill att vi åker på utflykt till göteborg den 9-10:e. Uppdatera här vilka som kan, eller maila mig! ALLA ÄR VÄLDIGT VÄLKOMNA!

Gruppresa Göteborg - Liseberg 9-10:e juni 2007
Programmet är som följer:
lördag 9:e juni:
ca kl. 09.00 avresa från skåne med buss, tåg eller bil
fikapaus på väg
rundvandring och lunch på slott (Vilket slott? förslag: Gunnesbo eller Tjolöholm. Vi måste besöka ett slott!)
sightseeing i Göteborg - Sveriges framsida
middag
sovdags

söndag 10:e juni
09.00 Väckning och uppstigning
10.00 Samling vid Lisebergs gruppentré. Utdelning av regnponchos och åkpass.
Fri lek och återsamling vid Andreas och chokladhjulet för inräkning på bestämda tider.
eftermiddag; adjö och avfärd.

Tänk på:
  • Ta med 325 kronor till Gruppledaren i ett kuvert med ditt namn på.
  • Sovplatser fördelas genom utlottning. Reseledningens Göteborgsavdelning skickar ut information till berörda senast 1 vecka innan avfärd.
  • Man får inte ställa sig upp i Flumridern!
  • "Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder"

Deltagare:
lisa
mia
andreas (även om han får hänga ensam vid chokladhjulet)
elin
fia (kan bara söndagen)
elsa
anne I guess
joanna
eva
daniel

(glöm inte att bjuda in alla era nära och kära, är vi över 15 får vi grupprabatt!)

nu ska jag ut och promenera i dear dear fittja, smälta veckan som varit och lösa ut mitt glassogram (thanx magda!). vi hörs!

29 kommentarer:

JOANNA sa...

åh lisa. jag kanske kan följa med också. om jag inte är i uppsala då! jaa.

puss.

Anonym sa...

tänk på att man inte heller får ta tag i sidorna på flumriden.

och slott, hurra. jag gillar slott. måste nästan rinna lite blått blod i ådrorna med tanke på min framtida boning.

Lisa sa...

man kanske inte ska få åka flumriderns alls?

Anonym sa...

joo, det är en av de bästa sägs det. Själv är min kunskap på området inte helt uttömt.
Har dock provat just lisebergs flumride.

Lisa sa...

egentligen är ju bara den sista backen riktigt rolig men den är också den farliga, det var där hon kvinnan blev mosad i höstas. beware!

Anonym sa...

precis, för hon tog tag i sidorna. för att precicera så kan jag säga att jag menar sidorna på banan, inte i själva stocken.

Lisa sa...

jag kanske kan åka med och vakta, eller vill du andreas?

Anonym sa...

hmm, den där sista backen är ju rätt brant. kanske tryggt om nån står på lanbacken och räknar in.

Lisa sa...

ja. om du och jag jobbar i team då, en i stocken och en på backen som håller i matsäcken så inte mackorna blir blöta.

Anonym sa...

man måste åka flumride. kom igen människor

Anonym sa...

vi kan hålla fast andreas och tvinga med honom om han inte vill åka

Lisa sa...

hahaha JA jag har inga betänkligheter

Anonym sa...

det låter inte alls som ni att tvinga någon med...

Lisa sa...

usch det där påminner om min barndom

Anonym sa...

var din barndom som mitt liv? är ni som dina föräldrar och syskon?

Lisa sa...

nej mer att jag var som dina vänner

Lisa sa...

är

Anonym sa...

Jag kommer bara åka uppskjutet och fritt fall hela dagen... så då kan jag vinka till alla samtidigt.

Anonym sa...

vill andreas verkligen ha åkband om han bara ska stå vid chokladhjulet och åka flumride en gång?

Anonym sa...

med andra ord, du har inte förändrats så mycket?

uppskjutet är tyvärr för farligt daniel.

Är man inte mesig om man inte har åkband? och nyckelpiga lär väl alla åka minst 10 gånger

Anonym sa...

jag undrar om de inte tog bort nyckelpigann...

fian sa...

JAG ÄLSKAR ER VERKLIGEN VERKLIGEN SÅ MYCKET!!

och jag är verkligen verkligen så ledsen att behöva meddela att det inte verkar som att jag kommer med på denna otroliga gruppresa som faktiskt verkar bli av. inte ens på söndagen... får helt enkelt inte ihop det med jobb, färdmedel och ekonomi.

för övrigt har jag inte minsta förståelse för (inte ens om jag försöker väldigt mycket) varför man inte skulle åka flumride eller uppskjut? ni får nog förklara mer.

Anonym sa...

ååå, jag vet inte om det är tillåtet med gruppövertalningsförsök? Om det är så vill jag. Va e väl ett liseberg utan fia mot ett liseberg med fia?

varför man inte ska åka de attraktionerna (och många andra) beror på att man utsätter sig för direkt livsfara. och vem vill väl dö?

Anonym sa...

om nyckelpigan är borta vet jag inte vad man kan åka utan denna risk.

Anonym sa...

jag vet inte hur vi ska göra om inte fia kan komma. vem ska hålla i flaggan och blåsa i visselpipan?

(andreas du kan åka tekopparna)

Anonym sa...

tekopparna är faktiskt rätt läskiga, men det finns en liten attraktion med små båtar som åker runt runt runt rätt långsamt. Vi kanske går vilse utan fian...

Anonym sa...

ska vi ställa in då? frågan är om det finns något bättre datum när fler kan?

Anonym sa...

fast det är ett roligt datum för massa andra kommer vara och ta emot www.soic.se ostindiefararen så det är förhoppningsvis ganska tomt på liseberg

sarathyra sa...

om jag bara får inflika så är det faktiskt så att den attraktionen som anne pratar om, den med båtarna som åker runt-runt-runt, är berömd för sina kräksframkallande egenskaper. MAO-åk inte den!