söndag 20 maj 2007

en kärlek som jag inte kommer få
en kärlek, eller två, eller tre, eller fyra som jag inte kommer förstå. ina, sally, teddy, chicko.
några jag får och förstår. ni där.
döden är alltid nära.
eller livet.
när jag körde ner (för det är väl när när man kör söderut). ett rådjur på vägen, en katt och en grävling. alla var lika levande och lika jävla döda nu.
hur värderar man? o hur lever man?
jag har bara viljat vara ensam, dragit mig undan...
sen jag kom tillbaka.
får jag bekänna en sak?
jag är en tönt, en riktig jävla nörd.
jag gillar min flora. vill slå i floran efter växter jag hittar på promenader, och lyssnar helldre på P1 än hipp musik. andreas! kan du inte komma hit? jag saknar dig! o lisa o fia! kan vi inte ha vårt liv här igen? där jag kände mig ok. träffade daniel i Annes verandadörr. det var fint, för jag saknar mitt umgänge. piknik i parken och kärlek flödande omkring.
istället har jag givit in...
kärleken i mitt liv, kom tillbak..
så jävla mycket kvasipoetiskt dravvel....
älsk. gonatt. XO mia

3 kommentarer:

fian sa...

ibland är det skitsvårt och mycket känns bara så meningslöst. det finns kanske inte en mening med allt ändå? storheten i vår kärlek måste vi hålla fast vid. vare sig du givit in (kom snart ut igen!) eller inte och vad du än är så älskar jag dig så innerligt mia. du är enastående.

Anonym sa...

jag älskar älskar älskar dig min allra vackraste miapia

annes sa...

jag med. du är fantastisk