torsdag 14 juni 2007

heltid

Jag försöker att inte tänka att alla andra tycks ha sommarlov nu. från bloggen i alla fall. jag sitter kvar på kontoret, jag sitter kvar i stan, kvar med bloggen.

på röda linjen mot norsborg lyssnade jag på knifes "silent shout" och dog av lycka av 'marble house'. den är fantastisk. ska aldrig glömma det igen. mansrösten som sjunger efter karin dreijer är makalös. kanske för att man får så lite av den.

har en intensiv besatthet av korsord. den är nyfunnen men härlig. jag löser korsord så fort jag får tillfälle. man lär sig snabbt. viktiga ord att vara snabb med:
  • ara
  • ag (halvgräs!)
  • il
  • len
  • ro
  • te
  • ko
  • nav
  • ö
  • å
  • agn
  • el
  • ägg
  • egg
  • eka
  • åga (ejderhona!)
ps. det blir knytkalas på midsommarafton. jag hinner inte handla, kommer till blekinge på torsdagkvällen. det är klädning av stången kl. 10.00, lunch vid 12.00 ungefär. 15.00 börjar firandet på ängen och då måste man vara med i staffetterna och marseljäsen, ha med fikakorg och hälsa på mormors alla bröder med fruar. äter middag på altanen efteråt, ta med eller laga vad ni gillar. kl 21.00 ungefär är det dags att gå till logdansen och lära sig hambo och schottis och sånt. det brukar finnas salta pinnar och mousserande vin. om man tänker gå kärleksstigen sen så får man inte vara för full och trilla i vattnet. alkohol och båtliv hör heller inte ihop. tältning på gräsmattan. kl. 11.00 på midsommardagen börjar årsmötet för gammeldanskens vänner på altanen. var inte rädda, se det som ett museibesök.

3 kommentarer:

Lisa sa...

ps. bloggen hade sin besökartopp v. 18.

Magda. sa...

korsord är det bästa som finns. eller fia med knuff om man har en partner att spela med

Anonym sa...

förutom att jag ser fram emot stafetterna så mpste jag säga att de där orden ser väldigt bra ut för sådana ord mn ska välja om man ska göra ett maskinskrivartest där de räknar ord per minut.

se där allt i en mening