onsdag 20 juni 2007

Teknik

Tekniska prylar må vara roliga, men helt klart är att de är djävulens påfund.

1.
"Hej!
Jag är sannerligen oduglig med datorer, men detta förökte jag reda ut någorlunda själv. gick åt pipan.

Jag satt vid min dator då skärmen plötsligt dog och datorn började låta väldigt konstigt. ett skrapande ljud typ en gång per sekund. Jag öppnade den och förökte lyssna var det kom från.

Min gissning var hårddisk faliure. Med den tanken kilade jag iväg till kjell & co och införskaffade en ny hd. In med det nya och ut med det gammla - tryck on knapp = samma ljud och inget annat.

Nu istället för att spendera en förmögenhet på mina chansningar om vad som kan va fel vänder ja gmig hit för tips.

Jag tycker jag kollat noga inne i datan och ser inga sladdar mot nån fläkt eller så, och det borde ju inte gjort så datan slockanade.

Tacksam för hjälp."

Mitt inlägg på sweclockers.com, hårdisken jag köpte kosta 800kr. den lär ju inte behövas. Om man letar ljusglimtar ka ndet ju va en present till bror istället för en väldigt onödig investering.


2. Motståndet blogger har för mina inloggingar. Säger att min mail inte finns, men det gjorde den, för nollställa lösenordet gick. HA (internet räknas här som n teknisk pryl)

3. Kyl/Frysen
Med två timmars intervall börjar den pipa, högt nog för att väcka dig, det enda som får den att sluta är om man öppnar dörren. Till slut har jag börjat ringa Gram, de som gör aparaterna, men de vägrar svara mig. Det positiva med detta är att jag längtar än mer efter midsommmar och nattsömn som överstiger 2h i stöten.

Denna listan lär kunna göras längre. Det käns som saker verkligen går i kras runt omkring. Kanske är det armaggedon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror det är armageddon...
mitt problem är att vår dvd stänger av sig hela tiden när jag och elsa tittar på pans labyrint, det är så att man vill gråta

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAA

Anonym sa...

lisa, är du möjligen berusad?