lördag 24 november 2007

glöggigheten -07


Här har man längtat och suktat, planerat och stått i kö. men inte får man någon årgångsglögg från blossa inte. Jag tänkte NÅGONSTANS måste den ändå finnas, väl? men icke: slut i hela sverige. Och kommer till butik igen bara precis efter att jag inte behöver den längre , den 7:e december. Skit också.

Jag har värmt upp hittills mest med alkoholfri glögg, drack en god hemma hos tove häromveckan med smak av choklad och pomerans och nu har jag två flaskor från kiviks hemma; en äppelglögg med smak av apelsin och saffran och en tranbärsglögg med smak av chili och ingefära. Alla får smaka, kom och hälsa på.

Ska beställa blossas calvadosglögg också, och kanske ett sånt där litet set med de fem senaste årgångsglöggarna. Åh, åh, åh!

Bejaka din glöggighet! Söta, varma drycker är godare än te. Okej, nu kanske jag inte ska skriva mer om glögg. Hejdå!

6 kommentarer:

sarathyra sa...

precis en sådan där flarra har ja stående på min diskbänk just nu. vem vet, den kanske åker me på balunsen...

fia sa...

lisa. jag förstår precis känslan när årgångsglöggen ÅTERIGEN är slut på systembolaget! var själv och letade och letade på majorna i helgen. det är fantastiskt konstigt att det svenska alkoholmonopolet I ÅR IGEN överraskas av svenskarnas längtan och trängtan efter årgångsglögg tycker jag. nu blev det endast en två-liters bag in box med vanliga blossan. det var ju gott det oxå, men jag hoppas VERKLIGEN att blossa -07 snart är ute i sortimentet igen. var det inte förra året blossa -06 tog slut helt (eller om det nu var så eftersom det tydligen går att köpa små set med de senaste årgångarna??) när det var alldeles för långt kvar till jul?

Anonym sa...

visst är det tråkiga, samma marknadsföringsknep i år igen. och jag som bara vill ha en lyckad torsdagskväll med lite blossa 07! i dag har jag i alla fall införskaffat en stycken starkvinsglögg med glitter i och en hjortronglögg bryggd på grappa. kan knappt bärga mig!!! OCH SARA JAG KAN GE DIG STORA PENGAR FÖR DEN DÄR FLASKAN!

fia sa...

men åh!! glitterglögg! kan nästan inte tänka mig nåt mer fantastiskt i dryckesväg. längtar efter torsdag och glöggkalas. jag tar med smålandsglöggen jag fick av nanny och ett särdeles glatt glögghumör.

Anonym sa...

blossa 07 är nu fixad!!!!!!!!!!!

fia sa...

JAAAAAA!!! bra jobbat lisan. :)