torsdag 7 februari 2008

dag 4 - det som komma skall

jag var ca 25 minuter tidig till min föreläsning imorse. väl värt att notera. det betydde extra morgonfika med två kursare i café holger, utöver det vanliga rastkaffet i pausen. jag såg ett bekant ansikte.

hittills har ju ändå veckan gått relativt bra, som försök, men svårigheterna börjar nog nu. moalax fyller år (jippie jippie!) och vi ska fira på vegegården ikväll, gott gott. och efter torsdag kommer ju helgen.

dag 4
frallhalva + mer: 8 kr (18 kr - 10 kr som jag fick av kristin)
kaffe: 5 kr


22:40

mätt som i vegegårdenmätt. moa lax blev skålad för och det var mycket trevligt. soppa, friterad kyckling, kycklinggryta, biff med grönsaker och sås, ris, friterad banan med vaniljglass. all vegan. men en chock för kroppen att ta emot, i dessa mängder. som tur var började jag röra på mig direkt efteråt när jag och linda cyklade och dumpstrade . nu har vi skåpen fyllda här hemma, hittade t.o.m. fina avocados. emma om du vill ha tips så vet linda var det är bra att dumpstra i stockholm.

nu skulle det egentligen drickas öl men jag känner mig rätt dragen till soffan, tv, bok. vad är väl en öl en torsdagkväll?

lax till laxen: 50 kr
middag + vin på vegegården: 165 kr

totalt dag 4: 228 kr
totalt veckan: 302,50 kr

3 kommentarer:

Lisa sa...

man kan väl säga att dag fyra var min sämre dag

sarathyra sa...

vart kan man dumpstra i lund?
jag vill också leva fattigt!

Lisa sa...

sara nästa gång vi ses så ska jag dela med mig av allt jag kan... (vet) pussar!