onsdag 20 februari 2008

Snatteri?

Idag när jag var på hemköp handlade jag så mycket att jag behövde 2 påsar. Bl a hade jag ingen pasta hemma och det tar ju lite plats. Tror det hela slutade på en 380 kr. När jag stog i kassakön och började lägga upp tog jag påsarna mitt i för att inte glömma dom liksom och när jag gjorde det vek jag ihop bägge som en liksom. Medan jag gjorde det tänkte jag att kanske hon inte gör så som de brukar att göra när de liksom drar isär påsarna liksom osså tänkte jag att jag kanske bara skulle behöva betala en liksom. Jag missade när hon slog in påsarna och endast av denna anlednign tog jag med kvittot hem för undersökning. Gisa vad? Jag hade tjänat 1.50kr. Det är vad en kasse kostar på hemköp. Nu undrar jag om det kan räknas som snatteri, ja la ju kassen på rullbandet liksom, men villje ju dölja dess dubbelhet liskom. En vill ju få va med de coola snattarna och så liksom. De finns ju de som hade gått tillbaka till affären om det hadfe hänt dem, ni vet sådana fantastiska som inte ens pallat äpple. Min värld är uppochner, jag vet itne var jag tillhör längre.

I övrig får den som skriver fler liksom ett plopp om de fortfarnade finns.

Kram

Om man försöker skicka ett inlägg just som ens nät lagt ner en stund försvinner det för alltid, därför rekomenderas en ctrl-c innan man trycker publicera inlägg.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, du räknas inte som snattare, Andreas.

Anonym sa...

hahaha. jag säger som joanna faktiskt. Visst fanns det en baktanke, men kassörskan gjorde ju inte ett särskilt nogrant arbete.

sarathyra sa...

svar nej! du är ingen tjyvbult!
det är ju uppenbart kassörskans fel!

Anonym sa...

En fråga: Är det snatteri om man svarar ja på frågan "är det champinjoner i påsen?" när det i själva verket är skogschampinjoner? Eller shitake? Eller när man använder en vanlig godispåse till sitt naturgodis? Det är ju också slarv av kassörskan att inte kolla efter.

Anonym sa...

nej det är bara streetsmart elin!

Anonym sa...

Schysst! Då känner jag mig lite tuff i stället för skyldig.

Anonym sa...

när jag var och julhandlade så hade jag ställt en back under vagnen. när jag kom fram till kassan och allt hade passerat inkodningen så frågade kassörskan artigt om "var det något mer?". då sa jag "ja, jag har en back oxå." fast sedan SÅG jag att hon inte slog in någon back. jag sa ingenting. willys pröjades julemusten (fast jag har iofs lite svårt att gå vidare som ingenting har hänt).

men angående pås-incidenten, så skulle nog inte jag heller säga att det kvalificerar sig till snatteri.

elin förresten; går du verkligen in på konsum och gör så?? ofta eller? du är för rolig du. :)

Anonym sa...

inte för att jag förstår varför det blev postat som "anonym". men det gör ju det hela lite roligare (med tanke på att jag nog inte vill bli igenkänd som "personen som försnillar backar på willys".)

Anonym sa...

vem kan det vara??

Anonym sa...

OK Andy!

Då ser det ut som om jag blir först ut med att säga att ditt tilltag faller inom ramen för vad som kan räknas som snatteri! Grattis!

Du undanhåller medvetet information och försvårar processen för att ta reda på förhållandet om vilka varor du ämnar betala för. Med en dylik definition - undanhålla och försvåra - så tycker jag att det bör klassas som snatteri.

Coooooool!

happy sally sa...

tjejen som aldrig pallat frukt här - jag skulle nog klassa det som snatteri. men så har ju jag aldrig ens smakat en godis i affären och har en väldigt svartvit syn på ditt och mitt. men jag gillar ju när saker är lite dangerous, lite wild and crazy, så fortsätt snatta plastpåsar du, fast akta så du inte halkar in i tyngre kriminalitet, som att sno en palsternacka eller kanske rent av en flaska glögg. då kommer jag nog, som laglydig medborgare och en rättvisans väktare, bli tvungen att åka ner till malmö och följa med dig tillbaka till hemköp och reda ut den här tvisten. puss till skurken!

Anonym sa...

Ofta vet jag inte, men det är klart det händer. Fast det är inte så himla ofta en köper lyxsvamp ju. Och jag kan ju inte plocka lyxsvamp i min påse och sen låtsas att det är vanlig champinjon eftersom de i ungefär hälften av fallen kollar vad det är för svamp.
Naturgodisgrejen kom jag på då det en tid inte fanns "exotic snacks"-påsar i min närbutik. Var ju nästan tvungen...

Anonym sa...

det var aldrig någon "anonym" som avslöjade sin identitet... jag var ganska säker på att anonym ett var magda och anonym två var emma ända tills emma skrev under eget namn strax efter. så nu är jag lite förbryllad. vilka är det egentligen som kallar andreas för andy? vem skriver cool md så många o:n? nanny kanske? mia? eller någon mer otippad? åååh så nyfken. ge er tillkänna!!

Lisa sa...

jag ville bara säga angående det sista andreas skrev i sitt sista inlägg att om du går in och kollar på posts på bloggen så kan du se att ditt inlägg sparats där automatiskt, såsom de alla gör, om internet funkar.