tisdag 12 februari 2008

uppsats och allergi

Jag glömmer bort från time till time hur man loggar in här och därför blir det inte heller att jag skriver något, även om jag följer er andra, främst Lisa så som är den aktivaste rapportören. Jag siter på athen och med min flashiga dator med trådlöst nätverkskort kan jag slösurfa på pluggtid. Jag ska ju skriva uppsats, det är därför jag är här, men det är så svårt och på alla sätt bara besvärligt att komma igång. Fast jag vet att det verkligen inte är så svårt, bara jobb. Pluggstressen gör mig lättirriterad och som allergisk. Som när man har långkalsonger på sig inomhus och blir för varm och inte förstår att det som är fel utan bara går omkring och mår dåligt. Eller när man råkar gå omkring törstig och kissnödig i flera timmar och inte har vett att förstå och göra något åt det. Allting kliar, är jobbigt. Som dagen innan man får mens och inte vet om att det är pms som är det hemska i livet. Jag antar att rutiner är svaret, eller lust, om man helt plötsligt fick en brinnande lust att ta tag i det. När jag sitter på mina helvetes jävla skitusla obligatoriska föreläsningar, då får jag lust. Tänker att om jag bara får gå hem kan jag producera så mycket mer än att sitta här och ödsla tid. men när man väl kommer hem är man helt dränerad av av leda och måste vila. Nu ska jag försöka försöka försöka lite till...

3 kommentarer:

Anonym sa...

älskling, en väldigt bra beskrivning. jag vet precis vad du menar. heja dig.

Anonym sa...

heja mia friskt humör kul att någon annan skriver fast lisa skriver ju också fint

fian sa...

puss älskade mia vad jag saknar dig