torsdag 3 april 2008

Kanel

Kanel tycker jag är gott. jag äter kanel till frukost och så brukar jag ha kanel i maten, t.ex. i tomatsåser. jättegott. igår tappade jag ner väldigt mycket mer kanel än avsiktligt i min tofutomatröra. det blev skitgott. kanel sänker blodsockret men så innehåller det också kumarin som kan ge leverskador vid stort intag. vad är stort intag? på tuggummin och sånt med sötningsmedel i står det alltid att stort intag kan ha laxerande effekt. jag brukar tugga i mig en påse extra eller stimorol på sisådär en kvart, min mage har ännu inte oroat sig över detta. oj, nu kom jag bort från kanelen. kopplingen är att det har att göra med min mage. en ode till min mage alltså, som inte bråkar alls ofta.

2 kommentarer:

fian sa...

i påskas hade pappa och lina gjort en fantastiskt god jansson med svamp och kanel. rekommenderas varmt!

Lisa sa...

låter ju sjukt spexigt. hej fia jag saknar dig!