fredag 23 maj 2008

aktivafest 2005

idag kommer emma till skåne. vi ska gå på aktivafest på smålands. sista innan terminen slutar, magda och massa andra ska avtackas.

för ganska exakt tre år sedan var jag och emma på en annan aktivafest på smålands. det kan ha varit min första som sittandes i styrelsen. det var cowboysare och indianertema. emma och jag hade förmodligen precis lämnat in vår b-uppsats i genus som handlade om just smålands. jag bodde på dacke och hade kommit att lära känna jämlikhetsutskottet, jämut, och därmed andreas, fia, sofia och några andra mer perifieriska deltagare. jag tyckte det var helt fantastiskt. jag tyckte det var en mycket lovande framtid eftersom det fanns så fantastiska, kloka, smarta, vackra människor. de i jämut var nästan för bra fär att vara sanna. jag var helt upp över öronen förälskad. jag älskade torsdagar, jag älskade våra fester, jag älskade kärlekståget, älskade vartenda ett av de många mailen vi utbytte den sommaren när vi inte kunde ha våra sammankomster så ofta.

Tänkte bjuda på lite våren 2005 nostalgi:

westernaktivafest 050603. emma och andreas.

westernaktivafest 050603, fia på expen
ritar en bild av semlan som då fortfarande hette selma
då man fortfarande rökte och hade efterfester på expen

Vibrator 050312
pg och emma (då som danskommissarie)

050501, första maj med smålands
sofia i lundagård

Smålands 050509, invigning av kulturveckan
fia letar godis i buskarna

jämufest 050511, emmas place, korpa

tilltugg på samma fest. vi hade alltid veganskt fika
fast jag tror att vi alla egentligen åt äggochmjölk då?

jämuöl på ariman 050609,
andreas

fia

vi fick åh så flotta paket!

med sådana här i

JÄMLIKHETSUTSKOTTET PÅ SMÅLANDS 2005

FRIENDS FOREVER


8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur att vi fortfarande är fantastiska, kloka, smarta, vackra människor.

Anonym sa...

självskattning: fantastisk? nja. klok? säkert lite klokare. smart? inte särskilt streetsmart. vacker?jag är vackrare nu tror jag, alla foton på mig från 2005 var så fula så jag lät er slippa den synen så får ni kolla på mig lite extra ikväll istället.

Anonym sa...

åååhhhh fiiiiaaaaa vad jag saknade dig igår. så hemskt hemskt hemskt mycket. fy fan vad jag önskar du var här.

Anonym sa...

anne säger:
hur hade du det igår?
lisa säger:
helt okej
lisa säger:
hur hade du det?
anne säger:
okej. jag blev tokfull och gick hem. sa inte hej då till någon
lisa säger:
haha ingen större överraskning kanske
anne säger:
att jag blev full?
lisa säger:
ja iockmed att du drack sidsådär 7 shots på en kvart
anne säger:
fast vissa var vatten
anne säger:
vi lurades
lisa säger:
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
anne säger:
du blev lurad
lisa säger:
hahahahahhahahahahhahahahahahahahahahahahahahaahahahhahahahahhahahahahhahahahahahahahahahahahahahaahahahhahahahahhahahahahhahahahahahahahahahahahahahaahahahhahahahahhahahahahhahahahahahahahahahahahahahaahahahhahahahahhahahahahhahahahahahahahahahahahahahaahahahhahahahahhahahahahhahahahahahahahahahahahahahaahahahhahahahahhahahahahhahahahahahahahahahahahahahaahahahhahahahahhahahahahhahahahahahahaha
Andreas säger:
det roligaste med det var ju att jag sa det till dig
lisa säger:
nä!
Andreas säger:
för tove va ju vårt mål, men så sa du något i stil med -jag vill också ha sambuca
Andreas säger:
jo, jag sa planen till dig, men det tog inte alls
lisa säger:
näe
Andreas säger:
joho. men du tänkte kanske vatten???? äsch, jag vill ha spriiiiit
lisa säger:
nä jag tänkte OJOJOJOJ VAD FULL ANNE KOMMER BLI
Andreas säger:
hahahaa
Andreas säger:
blir anne lättast full
Andreas säger:
vårt problem var att vi till slut ville lura så många att vi fick i oss rätt många själva också för vi inte alltid körde med vatten
lisa säger:
var lisa (bartender, reds anmärkning) invigd i planerna?
Andreas säger:
kanske

Anonym sa...

haha! Still standing tall! jag däckade inte. moahaha, vilket fegt trick ni körde med

fia sa...

JämU var det bästa slutna sällskap jag varit med i. Jaja, visst förekom något utåtriktat arbete oxå, men det var inte därför jag älskade JämUs sammankomster. Troligen skulle jag inte erkänt det på tiden det begav sig. Då menade jag säkert att det var i nationens intresse med ett JämU, om någon frågade. Jag blir både väldigt nostalgisk och varm och samtidigt illa berörd när jag tänker på JämU, kärlekståget och friends forever. Ett är det som är säkert och det är att JämU var en fantastisk och viktig del av mitt liv en gång.

Anonym sa...

jag blir lite orolig över att du blir illa berörd fia?

Anonym sa...

klickade på bilden av jämufestfikat och upptäckte två saker som kändes som fina minnen. dels kulturelitspelet där bakom fåtöljen och sen manzanita äpplelikör som förmodligen var min första favoritspritsort. upptäckte den i montpellier 2004 och här när bilden togs hade jag precis varit i paris och hälsat på joanna och köpt med mig hem. smakar sådär härligt uppfriskande som bara grönt äpplearom kan göra.