torsdag 15 maj 2008

Dag

idag har jag pratat med människor som inte fattar att de är rasister. de fattar ingenting and it's killing me. sen har jag sett folk som jag gissar vet om att de är rasister men på något jävla vis lyckas rättfärdiga för sig själva att de stoppar alla med lite för mörkt hår som går av köpenhamnståget, ställer dem mot en mur inne på centralen och avkräver dem "pass och papper". så jävla jävla jävla otäckt jävla jävla sviniga människor ...och jag har ingen positiv tvist på det hela. ingen stoppade förnedringen, inget stoppade fascisterna och ytterst få ens märkte att det hände...

allt jag ville skriva efter det där
allt jag ville lyfta i bästa livet är så jävla ingenting
vi väger inte upp det, vi väger aldrig upp det

2 kommentarer:

Anonym sa...

twist

fia sa...

jävla skit rasism.

men det MÅSTE vägas upp. det KAN inte vara för sent.

fan