måndag 2 juni 2008

Hahahahahahahahahaha

jag är ju rätt tråkig, vilket jag tycker är lite jobbigt. vad jag skrattar åt kan vara t.ex. ordvitsar men oftast skrattar jag inte alls. om inte min syster är med, för då skrattar jag åt allt. sist jag skrattade var det åt en bok som jag precis läst som heter "tjugo filosofer" som en som heter Gunnar Fredriksson har skrivit.

här kommer två exempel som jag fann roande:

"Rosseau led av förföljelsemani, en åkomma som komplicerades av att han ofta verkligen var förföljd" s. 113

Schopenhauers utfall mot Hegel "Hegel, uppifrån och ner stämplad som en stor filosof, är en platt, andefattig, otäck, vidrig, okunnig charlatan, som med exempellös fräckhet, galenskap och vanvett rörde ihop en soppa, som hans köpta anhängare har utbasunerat som odödlig vishet. Denna filosofi har därför av dumhuvuden antagits vara riktig och givit upphov till en enstående beundrarskara.[...]" s.159

det senare är roligt just i dessa uppsatsseminarietider. tycker jag.

förlåt.

1 kommentar:

JOANNA sa...

Mia, har du fortfarande plats i din bil till ronneby?? När ska du åka i så fall?

Det vore topp att få åka med!