måndag 30 juni 2008

svensk sommar

det är inte det att jag inte har tid att skriva
jag är i bökevik och jag är så förkyld att jag idag höll på att kräkas av host och nys
jag har läst lite, tittat på into the wild för andra gången och löst färdigt julias halvgjorda korsord. jag har pratar i telefon, sovit mitt på dagen och ätit upp allt gott i skåpen. pelle är här men jag har varit lite för vek för att umgås. det är inget vidare väder så jag missar inga segelturer eller häng på klippor. det mest bara är. nog hade jag kunnat skriva mer underhållande om den bästa helgen i götet, om fina dagar på kungshöjd och runt järntorget. om varför jag kom fram till att jag kanske måste flytta dit ganska snart ändå. och viktigast, för att det är sant än så länge, ovan stadsmiljö, västkust och charmig atmosfär så är det ni, mina finaste, som sätter guldstjärnor på kartan.

återkommande teman, hoppas på återkommande långhelger, veckor! hoppas på nya uppladdade bilder och massor av uppdämd pepp och kärlek inför hösten. för morgondagen hoppas jag på lite bättre hälsa, lite mer koncentration över till bell hooks, lite mer inspiritation till att skriva och såpass mycket röst att jag kan umgås med pelle på det sätt jag gillar bäst.

ni vet, det är inte rätt att vara tyst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, tänk vilken fantastisk helg vi har haft och tänk så många bra människor det finns. Krya på dig Lisa, tack för allt fint i Göteborg och snart kommer det kanske ett brev! Kram

Anonym sa...

hurranu skriver de igen! Helgen var underbar och du likaså. Jag och Hanne tänkte försöka komma å hälsa på dig. Puss puss