tisdag 17 juni 2008

Betyder inte FRA Frankrike?

Som vanligt när jag tittar på riksdagen på tv så påminnns jag av en av mina favorit mailadresser – fyllavhat. Denna känsla kan uppkomma vem som än snackar där men när en från ”alliansen” står där kommer nog känslan var gång. Just nu står en av mauds pojkar och snackar för FRA-lagen, lite kul för han låter så nervös så jag får förhoppning om alvarligt hjärtfel. Tror denna FRA grejen berör mig för om jag minns rätt så skrev jag (kan mycket väl vara nån annan) ett blogginlägg om detta när frågan var uppe förra året. Jag eldade upp mig och tänke att ett blogginlägg skulle göra susen. Jag tycker nog detta är en av de mer absurda lagarna som riksdagen försöker implementera mot oss. Kanske är det för det är en av få tillfällen när media verkar bry sig om inskränkningar på mänskilga rättigheter – förmodligen för de är rädda för att tappa anonyma tips. Skulle ju också kunna bero på att många av borgarna kallar sig liberaler. En kan bara hoppas på att det blir lite terror mot de som vill rösta genom sånt här. Fast ska sanningen fram så har de nog gjort sig skyldiga till terror långt innan denna lagen. Muffins för alla ”terrordåd” mot borgerliga riksdagsledamoter.

En sak att hålla tummarna för är väl att idioterna som röstar blått utan att fatta att deras politik handlar om att fördela makt, pengar och rättigheter och säkert mycket annat så att de som redan sitter på privilegierna kan säkra sin position och få lite lite mer av de de redan har. Så påminn alla som tänker rösta blått nästa gång att det är sån här skit de tycker sig ha rätt att lagstifta om.

Viktigare grejer för bloggen är nog att det ska bli härligt på fredag för då blir det midsommar på backen, hurra för oss. Jag ska bli så full så Per blir glad. Räknar med att många följer med i detta. Blir det lekar? Blir det spring runt pinnen?

1 kommentar:

Anonym sa...

FRA betyder frankrike, håller med.