söndag 27 juli 2008

hbtvecka och linas kvällsbok

jag gillar verkligen den här gayveckan på femman! och så bra nu när jag är sjuk och bara ligger på soffan. det är ju gött att inte behöva anstränga sig så himla mycket för att hitta queer film och tv för en gångs skull. jag fattar grejen med att vara misstänksam mot alla kommersiella intressen för hbt som blossat upp den här enda veckan i juli, visst, i really do, men det är väl lite som kvinnodagen också, att man är ledsen och arg så jävla mycket att det är härligt med lite vanlig simpel folkfest emellanåt. inget konstigt med det, väl?

jag tittade på "an unexpected love"! skulle skriva något som jag dessvärre glömde, hann bara skriva ner ett citat som mamman i filmen säger till sin välgörande (sedermera lesbiska) dotter: "kan man förblöda av blödighet"? lite på tal om ovanstående.

pepp två: lydde emmas råd och tittade på LINAS KVÄLLSBOK. emmas filmer kvalar inte så väldigt ofta in på min topp tio. men den här! femtonåriga tjejer är så jävla grymma! så synd att man inte får vara tonåring igen, så många rätt man skulle fått andra försöket. åh, lina i filmen är så fantastisk.

heja heja

imorgon ska jag ta tjuren vid hornen som det så populärt kallas.

heja mig.

Inga kommentarer: