lördag 2 augusti 2008

Några


min lillebror kom hem oannonserat efter tio månaders bortavaro. jag på cykel från min kanske ALLRA SISTA arbetsdag någonsin på Skruven ser en kille gåendes över gångbron med en surfingbräda (våg, inte vind) och hinner tänka "vem fan surfar i den här delen av världen?", cyklar långsamt förbi och spanar misstänksamt bakåt, innan det klickar till och jag ser att det är oskar.

ursäkta den alldeles förfärliga bildkvaliteten (ge mig en kamera?) men såhär såg han ut en stund senare på mormors brygga:

den enda surferdude jag känner! han ska flytta till lund också påstår han. jag ska hjälpa honom hitta ett jobb har jag sagt. gärna industri.

den här tanten känner ni nog igen. det är min allra bästa mormor, som vanligt. poserar i sina egna ganska spejsiga solglasögon på sin altan där hon sitter mest hela dagarna, sippar på glas vin och övervakar viken. me like.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja vi borde starta en bästa-mormor klubb. Hon har klippt sig tror jag bestämt. Roligt med överraskningskommahemmandet!

Anonym sa...

jag sa att hon såg ut som en femtonårig pojke i sin nya frisyr då blev hon jättefnissig

Anonym sa...

vilken fin mormor! jag vet inte om min riktigt kvalar in i klubben. vad ska din bror göra i lund?

happy sally sa...

ha ha i love din mormor, hon är så spexig och rolig! roligt att oskar är tillbaks i landet, heja!