tisdag 26 augusti 2008

den översvallande HÖSTPEPPEN och dess offer

I flera dagar nu har jag gått och formulerat inlägg som jag skulle skriva här. jag har förberett:

1. Vi epikuréer - vad som är fint och viktigt i livet med hänvisningar till epikuros. kortfattat: vänner, frihet och tankearbete. kommer kanske att skrivas så fort jag tar mig tid att koncentrera mig på något annat än HÖSTPEPPEN.
2. Överraskningskalasen höjdpunkt är förbi - om hur ointresserad jag är av att ordna överraskningsfödelsedagskalas den här hösten/framtiden. har plockat ut bilder från 2005 och 2006 att illustrera det hela med.
3. Sveriges bästa sidor - hödjpunkter från sommarens sista semesterresa - tågresan, fjällen, ladan, muséerna, campningen, lina, avdelning röd i härnösand, trafikpolisen, stockholms skärgård med en arcona 400, skärmarbrink, sophie och slutligen bökevik.
4. Best of sommarpratarna 2008 - inte fullt så borgerligtsorgerligt som det låter.
5. Jan Björklund - den svenska skolan i allmänhet, p1:s dokumentär "kris i skolan" (lyssna på www.sr.se) och varför folk har slutat att vara arga över snedfördelningen av resurser i den svenska högskolan. det här upptog min tid senast igår.

den sista, alltså jan björklund, markerar brytningen från enbart glädjepeppsommaren till den under de senaste dagarnas mer frekvent förekommande ilskepeppen - en del av höstens början.

HÖSTPEPPEN

och! den! är! total!

den har fått mig att skriva in mig på dubbla kurser, dricka mycket alkohol, låna eller köpa all kurslitteratur en vecka innan kursstart, studsa upp på mornarna, elda upp mig över allt och inget och kanske framförallt; prata högt och oavbrutet. oförlåtligt. jag och min vapendragare på hangaren, aka tove, har under dagen dessutom inhandlat tre stycken kaffemuggar med ugglemönster (vishetssymbol... åhå) som vi skrivit LISA, HANNE och TOVE på med nagellack och varit uppe och ställt i pedagogens fikarum. jag är OERHÖRT entusiastisk inför att börja plugga igen, jag tycker kursplanerna låter FANTASTISKA och jag kommer att vara lika överenergisk och produktiv hela hela hösten, visst??

därför skriver jag inte på ovanstående blogginlägg utan går och sätter mig och läser en kursbok istället. OK?

1 kommentar:

Anonym sa...

heja heja! Huhuhurraaaa! Jag förutspår fantastiska månader med mycket varm choklad, stora halsdukar, diskussioner och fest.