måndag 1 september 2008

Back to school!

Eller skola och skola, mer till att försöka bedriva någon form av studier på egen hand. För att underlätta detta har jag gjort mig ett rigoröst schema att följa, eller bryta. dagen börjar med frukost klockan nio (idag blev det omelett) följt av morgonjumpa med efterföljande dusch samt lite städ och allmänt fix. 11:00 är den fruktade tiden, då börjar tretimmars passet med studier som jag idag, dag 1, klarade hålla i 23 minuter innnan det inte bara gick mer. Under denna tid hann jag instalera mig i köket och sortera bland all litteratur. Men när skrivandet skulle återuptas skrek kroppen nej. En anledning kan vara att jag för circa 3 månader sedan kom på den underbara iden att skiva meningen "Detta arbete ges validitet och reliabilitet genom..." jag gillar att skirva ... när jag tycker mig ha koll på något för då kan jag skriva det lite senare istället. Men tre månader är lite för lång tid för nu har jag ingen aning vad jag tänkt plita ner där. Istället skriver jag här och om bara 15 minuter har jag kvartsrast.

kvartsrast är bra

be cool - stay in school

edit: kvartsrast följt av gratislunch med mor är nästan ännu bättre.

Inga kommentarer: