onsdag 10 september 2008

Kissinlägget

(okej kanske inte riktigt ett bästa livetinlägg, men ändå en av dagens mest minnesvärda händelser)

idag kom jag i sista sekunden till sociologilektionen, hann inte gå på toa innan. så i pausen var jag jättekissnödig. precis vid närmsta toaletten så smet det ut en kille som liksom skyndade ner för korridoren. han lämnade dörren öppen så jag gick in och hängde min väska på en krok på väggen. jag såg att det var en del kiss på toasitsen vilket inte är så ovanligt förstås. sen så såg jag att det var urin = gul vätska, på golvet längs med väggen bakom toaletten, även hela toalettborsthållaren var full. aha, tänkte jag, det kan man ju förstå; att det är kul att försöka pricka rätt, och så gick det helt enkelt inte så bra, nänä. när jag såg att det var kiss på golvet längs med den andra väggen som var kanske 1-2 m lång började jag tycka det var lite spännande och jag kontrollerade att det inte var kiss på väggen där jag hade hängt min väska. och jag stod inte heller i kiss. bra. sen så tog jag papper för att torka sitsen men då blev jag blöt på handen för toapappershållaren var liksom också nersprayad. tur man inte är så känslig tänkte jag och tvättade händerna. därefter torkade jag sitsen och först efter det fick jag tömma min egna blåsa. på väg ut så varnade jag en kille i korridoren för att gå in på samma toa för det fanns ju säkert de som hade torrare interiör. väl tillbaka på föreläsningen började frågorna bubbla i mig. jag hade så gärna velat prata med killen som gjorde det. en del varför över huvud taget, men framförallt mycket varför just så, och varför just där, och varför just då? tänkte på hur det liksom såg ut, hur omsorgsfullt och välgjort det var utfört. försökte visualisera själva aktionen men utan större framgång. jag har en stark misstanke att det var killen som flydde toan innan mig som var Kissaren, han såg liksom så skyldig ut. om jag ser honom på stan, vågar jag gå fram och fråga då?

7 kommentarer:

JOANNA sa...

En fantastisk liten historia!

fia sa...

Fråga, fråga, fråga, frååågaaa!!!

Anonym sa...

jag örstar också för att våga fråga. Väntar med spänning på fortsättningen!

Anonym sa...

oj röstar skulle det ju vara...

Lisa sa...

jag kanske kan sätta upp en lapp på väggen inne på kisstoan "du som fick lust att pissa på halva (ganska exakt) toan, jag blev lite nyfiken. hör av dig"

Anonym sa...

Detta hart jag varit med om flera gånger. Den nerkissade toan, om än i varierande svårighetsgrad. Oftast städar jag lite, men ibland skippar jag av olika anledningar det (jag är ju ganska känslig). Varför jag städar är för rädslan att komma ut ur toan och nån ser mig och går in och tror jag är den skyldiga. Så även som oskyldig tror jag det är lätt hänt att se väldigt skyldig ut om man lämnar en sådan toalett och blir sedd.

så klart menar jag att jag varit med om att jag gått in på färdignerkissade toaletter.

Lisa sa...

ja, jo, det är klart. själv deklarerade jag ju omständigheterna högt och tydligt när jag kom ut så att ingen skulle misstänka mig. men det spelar inte så stor roll om det var han eller inte, egentligen, det fantastiska var ju att det var någon. för det var ändå något utöver den vanligt nerpinkade toan. det var ett konstverk. jag menar; jag förstår helt klart om man får lust och pissa ner hela skiten ibland men jag har ändå aldrig varit i närheten att göra det. på samma sätt som jag får lust att säga hela tågkupén på morgnarna ett sanningens ord ibland men jag ställer mig likväl inte upp och predikar, som en kristen amerikan gjorde häromdagen. någon som är impulsiv? någon som är väldigt motiverad? någon som är full?